1.1 Disse vilkår og betingelser gælder mellem HelloFresh Nordics ApS, CVR-nr. 4033 3371, Artillerivej 90 st., 2300 København S (”vi”, ”os” eller ”HelloFresh”) og kunden (”du”, ”dig” eller ”kunden”) vedrørende salg og levering af de produkter og ydelser (inklusive gavekort, dvs. alle typer gavekort, værdibeviser og/eller rabatkoder, som kan anvendeds ved køb af produkter eller tjenester fra HelloFresh), som HelloFresh tilbyder. Disse generelle vilkår er senest opdateret og er gældende fra 1. december 2022. Særlige betingelser for visse produkter og ydelser kan være gældende og gælder i så fald i tillæg til generelle vilkår og betingelser.
1.2 Du skal være kunde for at kunne bestille produkter og ydelser hos HelloFresh. For at bestille tillægsprodukter fra HelloFresh, er du forpligtet til at bestille en måltidskasse samtidig. Enhver der er myndig og ret til at indgå aftaler, kan blive kunde hos HelloFresh. Personer under 18 år skal have deres forældres eller værges samtykke for at blive kunde hos HelloFresh.
1.3 Kundekontoen hos HelloFresh er personlig og de oplysninger, som du giver hertil, skal være korrekte. Du er ansvarlig for (i) at opdatere dine oplysninger, hvis de ændrer sig, (ii) holde dit kodeord til din kundekonto sikker og ikke dele det med en tredjepart eller andre uberettigede personer, og (iii) enhver uretmæssig brug af din kundekonto, for eksempel afgivne ordre fra din kundekonto, hvis dit kodeord er blevet brugt. Tab af adgangskode eller mistanke om uretmæssig brug af din kundekonto skal straks rapporteres skriftligt til HelloFresh.
1.4 Du kan kun oprette en kundekonto via Facebook eller Google, hvis du bruger dit rigtige fornavn og efternavn på henholdsvis Facebook eller Google. Ved oprettelse af kundekonto er du ansvarlig for at tilføje de kontaktoplysninger, som HelloFresh beder om, og som er nødvendige for at vi kan levere de bestilte produkter og ydelser.
1.5 HelloFresh forbeholder sig retten til at ændre disse generelle vilkår og betingelser, herunder retten til at justere priser i henhold til pkt. 7.1 i disse vilkår og betingelser. I tilfælde af væsentlige ændringer vil du få forudgående meddelelse herom, via den e-mailadresse, der er tilknyttet din kundekonto. Du anses for at have accepteret ændringerne, hvis ikke du gør indsigelse senest 30 dage fra den dato, hvor meddelelsen om ændringerne blev sendt i henhold til dette punkt. HelloFresh forbeholder sig retten til at opsige en kundekonto, hvis kunden ikke accepterer ændringerne. De senest opdaterede generelle vilkår og betingelser vil altid være tilgængelige på HelloFreshs hjemmeside.
3.1 Aftalen mellem dig og HelloFresh er ikke tidsbegrænset og udgør en abonnementsordning. En aftale mellem dig og HelloFresh gælder således indtil videre.
3.2 I visse tilfælde kan en aftale mellem dig og HelloFresh vedrøre konkrete ydelser og produkter eller tilbud med en begrænset aftaleperiode eller med et forudbestemt antal leveringer (f.eks. ved køb af tillægsprodukter fra det udvidede produktsortiment, hvis ikke det er valgt, at sådanne yderligere produkter skal fungere som et løbende abonnement). I så fald forlænges aftaleperioden ikke automatisk efter udløb af den angivne aftaleperiode, eller når det pågældende antal leveringer er foretaget.
3.3 En aftale mellem dig og HelloFresh, som gælder indtil videre, kan pauses eller opsiges når som helst af dig gennem meddelelse til HelloFresh. Afhængigt af hvornår du har valgt at modtage dine måltidskasser, skal du sætte på pause eller opsige dit abonnement indenfor en bestemt frist, hvis du ikke ønsker at modtage leverancer i den efterfølgende leveringsperiode:
A) Ved opsigelse af abonnementet inden første levering, skal du kontakte vores kundeservice team på +45 92 45 29 77 for at få hjælp til afmeldelsen af første måltidskasse (undtagen ved køb ved brug af en HelloShare-kode, hvor afmeldelsen sker automatisk så længe opsigelse sker inden for de i B-D angivne frister).
Ved alle efterfølgende leveringer gælder:
B) Hvis du har bestilt din måltidskasse med levering lørdag - søndag, skal du sætte dit abonnement på pause eller opsige det senest kl. 23.59 den tirsdag, inden hvor din måltidskasse ellers skulle have været leveret
C) Hvis du har bestilt din måltidskasse med levering mandag - tirsdag, skal du sætte dit abonnement på pause eller opsige det senest kl. 23.59 den onsdag, som falder før den mandag - tirsdag, hvor din måltidskasse ellers skulle have været leveret
D) Hvis du har bestilt din måltidskasse med levering onsdag - torsdag, skal du sætte dit abonnement på pause eller opsige det senest kl. 23.59 den søndag, som falder før den onsdag - torsdag, hvor din måltidskasse ellers skulle have været leveret.
I tilfælde af pause eller opsigelse af dit abonnement efter ovenstående frister, vil planlagt levering i den efterfølgende leveringsperiode dog finde sted og skal betales for.Ved annulleringer og ændringer vedrørende ekstravarer udover måltidskassen gælder samme frister som nævnt ovenfor.
3.4 Ved opsigelse af en aftale mellem dig og HelloFresh, som gælder indtil videre, refunderer HelloFresh eventuelle beløb, du har betalt, men hvor du ikke har fået leveret ordren, forudsat at leveringen annulleres inden for de frister, der er angivet i pkt. 3.3 ovenfor.
7.1 Prisen for de bestilte produkter og ydelser er den pris, som gælder på datoen for din ordre eller for din seneste ændring af din ordre, med forbehold for eventuelle tastefejl eller andre fejl i prisoplysningerne på HelloFreshs website. Alle priser er inklusive moms og, medmindre andet er anført, forsendelsesomkostninger. HelloFresh forbeholder sig retten til at regulere sine priser, herunder priser for abonnementstjenester, der løber på ubestemt tid, samt forsendelsesomkostninger. En prisregulering vil blive meddelt berørte kunder via den e-mail, der er anført i deres kundekonto. Prisreguleringen træder i kraft 30 dage efter at prisreguleringsmeddelelsen er sendt. Kunder, der ikke ønsker at acceptere prisreguleringen, har ret til at opsige aftalen med HelloFresh i henhold til punkt 3.3 ovenfor.
7.2 Du kan benytte direkte betaling, kort eller de andre betalingsformer, der fremgår af HelloFreshs website. Du er ansvarlig for, at dine betalingsoplysninger er korrekte, så længe aftalen mellem dig og HelloFresh er i kraft. HelloFresh skal straks orienteres om ændring af betalingsoplysningerne.
7.3 Når du og HelloFresh har indgået en aftale, trækker vi beløbet for den første levering direkte fra den konto eller det kort, som du har registreret. For efterfølgende leveringer vil du blive opkrævet løbende i aftaleperioden. Betaling kan opkræves op til 7 dage før levering, medmindre du har sat dit abonnement på pause, annulleret en ordre eller opsagt aftalen med HelloFresh. Vi kan trække varierende beløb på grund af rabatter og kampagner. Af tekniske årsager kan det tage et par dage, før beløbet trækkes på din konto eller dit kort. Du er ansvarlig for, at der er dækning på kontoen eller kortet, som du har angivet, så længe aftalen mellem dig og HelloFresh er i kraft.
7.4 Hvis betalingen fra din bank eller et andet kreditinstitut ikke kan gennemføres af årsager som kan tilskrives dig, er du forpligtet til at give HelloFresh tilstrækkelig sikkerhed for betalingen eller afhjælpe årsagen til den manglende betaling, således at vi kan opkræve det udestående beløb med tillæg af eventuelle bankgebyrer afholdt af HelloFresh og et administrationsgebyr svarende til EUR 3 (ved brug af den gældende valutakurs på det tidspunkt, hvor administrationsgebyret trækkes).
7.5 Hvis du ikke betaler udestående beløb til HelloFresh efter at have modtaget betalingspåmindelse herom, vil HelloFresh overdrage sagen til inddrivelse ved inkasso.
7.6 Point eller kredit, der er optjent gennem "henvis en ven-kampagner", er underlagt de vilkår og betingelser, der gælder for sådanne kampagner på det givne tidspunkt. Disse kan findes her. Bemærk! Hvis din konto lukkes, udløber eller slettes (også i tilfælde af en såkaldt “anmodning om at blive glemt”), forsvinder eventuelle point eller eventuel kredit på din konto også.
7.7 Hvis der ikke er aftalt særskilte vilkår for rabatter, gælder følgende for indløsning af rabatkoder:
(i) rabatter kan ikke kombineres med andre rabatter eller kampagner,
(ii) rabatter gælder kun for nye kunder,
(iii) efterfølgende kreditering af rabatter er ikke muligt
(iv) rabatter kan ikke kombineres med eventuelle kreditter, og
(v) gratis tilbud og introduktionstilbud gælder udelukkende én gang per husstand.
7.8 Følgende gælder også for gavekort:
(i) salg finder sted på betalingstidspunktet, og ved at indløse gavekortet anses disse vilkår og betingelser for at være blevet accepteret (uanset om salget er foretaget direkte af HelloFresh eller gennem en autoriseret HelloFresh-forhandler/autoriseret anden platform);
(ii) gavekort kan kun bruges gennem vores hjemmeside, kun én gang og må ikke kopieres, distribueres eller offentliggøres eller videresælges uden HelloFresh's forudgående samtykke,
(iii) gavekortene kan være begrænset til bestemte produkter eller tjenester og er ikke gyldige som betaling for premiumprodukter- og kampagner, medmindre andet er angivet, og
(v) hvis HelloFresh har mistanke om nogen form for bedrageri eller lignende vedrørende gavekort, kan disse blive deaktiveret.