4. Levering4.1 HelloFresh leverer kun til adresser i Danmark og til de områder, som står skrevet på HelloFreshs hjemmeside. Levering sker på den adresse, som du har angivet som leveringsadresse. Hvis købet vedrører gavekort, sker leveringen til den e-mailadresse, som du har angivet i ordreprocessen (i nogle tilfælde kan levering også ske via almindelig post).
4.2 Du har ansvaret for, at din leveringsadresse er korrekt. Hvis du ønsker at ændre din leveringsadresse og har bestilt din måltidskasse med levering lørdag - søndag, skal du gøre dette senest tirsdag kl. 23.59 i en given kalenderuge. Hvis du ønsker at ændre din leveringsadresse og har bestilt din måltidskasse med levering mandag - tirsdag, skal du gøre dette senest onsdag kl. 23.59 ugen før din planlagte levering. Hvis du derimod har valgt at få din måltidskasse leveret onsdag - torsdag, skal du ændre leveringsadressen senest søndag kl. 23.59 ugen før din planlagte levering. HelloFresh kan i konkrete tilfælde give meddelelse om afvigelse herfra.
4.3 Du er ansvarlig for, at en levering kan udføres på det aftalte leveringstidspunkt. En ordre anses for leveret når du, eller en anden person du har bemyndiget hertil i ordreprocessen, har modtaget ordren. For at sikre, at ordren modtages af dig eller en bemyndiget person, kan fragtmanden bede om at se legitimation og/eller ordrebekræftelse. Fragtmanden har ret til at afvise en overdragelse af en ordre, hvis det pågældende dokument ikke kan fremvises.
4.4 Hvis leveringen ikke kan udføres som anført ovenfor, kan HelloFresh opfylde sin leveringsforpligtelse ved at levere ordren til en nabohusstand eller virksomhed, hvis du har givet tilladelse hertil. Nabohusstande- eller virksomheder skal forstås som de steder, som er beliggende i samme bygning som leveringsadressen eller inden for gåafstand. HelloFresh er ikke ansvarlig for at bekræfte, om de leveringssteder, du har anvist, er egnede dertil. Sker levering til en nabohusstand, virksomhed eller andetsteds, vil du blive informeret herom skriftligt.
4.5 Hvis leveringen af en ordre ikke kan udføres til en nabohusstand- eller virksomhed, kan HelloFresh opfylde sin leveringsforpligtelse ved at stille ordren på et af dig angivet sted på den leveringsadresse, som du har anvist, og som er tilgængeligt for fragtmanden, for eksempel ved siden af eller uden for hoveddøren på leveringsadressen eller til tredjemand, i hvert tilfælde forudsat, at du har givet tilladelse hertil. HelloFresh er ikke ansvarlig for at kontrollere egnetheden af et leveringssted, som du har anført.
4.6 Ved levering til et sted angivet af dig, en tredjepart eller en nabohusstand eller virksomhed, overgår risikoen for tab og beskadigelse til dig. HelloFresh er ikke ansvarlig for tab eller skader, som opstår efter leveringstidspunktet.
4.7 Hvis leveringen ikke kan ske gennem ovenstående måder, har HelloFresh ret til at opkræve den fulde værdi af ordren. Ordren vil ikke forsøges genleveret. Du er ansvarlig for eventuelle yderligere omkostninger som følge af forgæves forsøg på levering.
4.8 HelloFresh forbeholder sig retten til at annullere en levering, hvis du har angivet forkerte eller mangelfulde kunde og/eller leveringsoplysninger, eller i tilfælde af force majeure-lignende hændelser såsom naturkatastrofer, krig, politiske uroligheder, strejke, lockout, blokade eller andre forhindrer for aftalemæssig levering, ulykkeshændelser, trafikforstyrrelser, dårlige vejrforhold eller andre omstændigheder uden for HelloFreshs kontrol. HelloFresh giver dig meddelelse hurtigst muligt, hvis et sådant ekstraordinært tilfælde foreligger.
4.9 Du kan til hver en tid aflyse en levering eller opsige dit abonnement ved at give skriftlig meddelelse til HelloFresh i overensstemmelse med pkt. 3.3 ovenfor.