Betaling og rabatkoder

Kan jeg dele tilbud med familie og venner?

Der er to forskellige måder at invitere venner og familie, hvis du vil give dem rabat på HelloFresh. For begge metoder gælder det, at tilbuddene kun er gyldige for personer, der endnu ikke har prøvet HelloFresh før.

Den første måde er via din personlige kode. Den giver venner og familie op til 1153 kr. i rabat på deres første 4 måltidskasser. Hver gang din personlige kode bliver brugt, får du også selv en belønning, som du kan bruge på dine egne måltidskasser. Din personlige kode kan bruges op til 10 gange.

For at dele din kode via hjemmesiden skal du logge ind på din HelloFresh-konto og følge nedenstående trin: Klik på 'Inviter venner' øverst på siden. Klik på 'Inviter', og indtast mailadressen på den person, du vil dele madglæden med. Personen vil nu modtage en e-mail med flere instrukser om, hvordan de bestiller med din kode. Når de har brugt din personlige kode til at oprette et abonnement, får du selv kredit som tak. Du kan se en oversigt over din kredit [her].

For at dele din kode via app’en skal du logge ind på din HelloFresh-konto og følge nedenstående trin: Klik på 'Inviter venner' nederst på siden. Klik på 'Del rabat', og vælg så, hvordan du vil dele rabatten. Personen vil nu modtage en e-mail med flere instrukser om, hvordan de bestiller med din kode. Når de har brugt din personlige kode til at oprette et abonnement, får du selv kredit som tak. Du kan se en oversigt over din kredit [her].

Indimellem vil du også få mulighed for at kunne dele eksklusive tilbud. Det kunne være en gratis måltidskasse til en værdi af op til 600 kr., plus rabat på nogle af dine venner eller families efterfølgende måltidskasser. Husk, at gratis fragt ikke er inkluderet i den slags tilbud.

For at dele dette tilbud via hjemmesiden, skal du logge ind på din HelloFresh-konto og følge nedenstående trin:

Klik på 'Inviter venner' øverst på siden. Her kan du se, hvor mange 'gratis' måltidskasser du kan give væk. Klik på 'Inviter' og vælg så, hvordan du vil dele rabatten. Personen vil nu modtage en e-mail med flere instrukser om, hvordan de bestiller med din kode.

Hvis du vil dele via app’en, skal du følge nedenstående trin. Klik på 'Inviter venner' nederst på siden. Der kan du se, hvor mange 'gratis' måltidskasser du kan give væk. Klik på ‘Del rabat’, og vælg så, hvordan du vil dele rabatten. Personen vil nu modtage en e-mail med flere instrukser om, hvordan de bestiller med din kode.

Husk, at HelloFresh er et ugentligt abonnement, så når dine venner eller familiemedlemmer bruger dine rabatkoder, opretter de også automatisk et abonnement. De vil altså fortsat modtage deres ugentlige kasser indtil de enten afslutter abonnementet, sætter det på pause eller springer en uge over.

Det er vigtigt, at du har fået samtykke til at dele dine venner eller familiemedlemmers e-mailadresse eller andre personlige oplysninger, vi har brug for.

Hvad er ekstravarer?

Hver gang du bestiller en måltidskasse fra HelloFresh, har du mulighed for at tilføje specielle ekstravarer, til en lille ekstra pris. Ekstravarer findes under menupunktet 'Min Menu'. Husk at gemme dine tilvalg!
Hvis du tilføjer ekstravarer til din ordre, vil de blive faktureret seperat fra din måltidskasse, så hvis du ser et ekstra kontoudtog fra HelloFresh, kan det være derfor.
Husk, at rabatkoder eller kredit ikke kan bruges på ekstravarer. Hvis du vil have et fuldt overblik over din ordre, kan du se alle detaljer i din ordrehistorik.
God appetit!

Hvordan indløser jeg en rabatkode eller gavekort?

Sådan indløser du en rabatkode fra os eller en af vores partnere:

  1. Hop ind på vores bestillingsside
  2. Vælg måltidskassen du ønsker at bestille, antallet af personer og antallet af retter
  3. Du vil blive spurgt til rabatkode under købsflowet - her indtaster du blot den gældende kode
  4. Følg vejen til kassen
  5. Kontroller at rabatten er fratrukket

    __Hvis din rabatkode driller, findes der et par ting, du kan prøve:__
  6. Tjek om rabatkoden gælder for det, du er i gang med at bestille
  7. Kontroller, at du ikke har anvendt en lignende rabatkode tidligere
  8. Hvis du har modtaget rabatkoden via mail anbefaler vi, at du bruger Google Chrome til at indløse den
  9. Tjek din webhistorik og dine cookies

    OBS.: Rabatkoderne gælder kun en gang per husholdning. Hvis rabatkoden stadig driller, så tøv ikke med at kontakte os.

    Skulle et lille beløb trækkes fra din konto ved brug af rabatkode, så skyldes det en verificeringsafgift som refunderes inden for nogle dage. Verificeringsafgiften sikrer, at vi har gyldig betalingsinformation for dem, der starter et abonnement.

    For kreditkort og Paypal debiterer vi op til 10 kr. afhængig af betalningsmetode og korttype.

Jeg har modtaget en betalingspåmindelse - hvad gør jeg?

Hvis du har modtaget en betalingspåmindelse, betyder det, at vi ikke har kunnet tage betaling for en levering, som enten er planlagt, eller allerede leveret.

Du kan betale udestående beløb super nemt gennem din konto på vores hjemmeside.

  1. Log ind på din konto og klik på dit navn i højre hjørne
  2. Gå til "Kontoindstillinger" og herefter "Ordrehistorik" - her kan du se alle mislykkede betalinger
  3. Betal udestående ved at klikke "Betal nu". Her kan du også opdatere dine betalingsoplysninger, hvis du vil

    Ellers følger du bare instruktionerne på selve påmindelsen.

Opkræves jeg betaling hver uge?

Når du bestiller din første måltidskasse debiteras debiteres du altid dagen efter deadline klokken 06.30.

Hvis du får din måltidskasse leveret lørdag eller søndag, bliver du altså trukket onsdag kl. 06:30. Får du din måltidskasse leveret mandag eller tirsdag, bliver du trukket torsdag kl. 06:30 i den forgangne uge. Får du leveret måltidskassen onsdag eller torsdag, bliver du trukket mandag kl. 06:30.

Og bare rolig - vi lover at behandle dine betalningsudgifter lige så sikkert, som vi gør med din mad. Vi samarbejder med Adyen, Visa og Mastercard samt med Braintree for betalninger.

Hvordan kan jeg se min kredit?

Det kan du hurtigere, end du kan nå at sige "karameliserede rødløg"!

På hjemmesiden:

  1. Log ind på din konto
  2. Klik på "Kontoindstillinger",
  3. Du ser din kredit under "Kontoinformation"

    I appen:
  4. Du finder din kredit under indstillinger i toppen.

Hvordan opdaterer jeg mine betalingsoplysninger?

Det er super nemt. Du kan gøre det hurtigere, end du kan nå at sige "boller i karry".

Fra hjemmesiden:

  1. Log ind på din konto

  2. Klik på "Kontoindstillinger" i højre hjørne under dit brugernavn

  3. Scroll ned til "Betalingsmetode"

  4. Vælg "Ændr betalingsmetode"
    Fra appen:

  5. Log ind på din konto

  6. Klik på "Indstillinger"

  7. Klik på "Betalingsmetode"

  8. Vælg "Ændr betalingsmetode"

Hvor kan jeg se min bestillingshistorik?

Du kan se alle dine tidligere bestillinger og bestille elektroniske kvitteringer på din HelloFresh-konto.

Via hemsidan: Gå til hjemmesiden og log ind på din HelloFresh-konto. Klik på ”Kontoindstillinger” under dit brugernavn længst oppe til højre. Gå til ”Ordrehistorik”. Her finder du alle tidligere bestillinger og hvor meget, du har betalt. Klik på "Send kvittering", så mailer vi en elektronisk kvittering til dig.

Via appen: Åbn appen og log ind på din HelloFresh-konto. Klik på ”Indstillinger” i menuen længst nede i højre hjørne. Vælg ”Bestillingshistorik”. Her finder du alle tidligere bestillinger og hvor meget, du har betalt. Klik på "Send kvittering", så mailer vi en elektronisk kvittering til dig.

Tilbyder I gavekort?

Ja! Du finder vores gavekortshop øverst på startsiden; klik på Gavekort.

Problem med din måltidskasse? Vi er her for dig.

Kontakt os